keskiviikko 19. heinäkuuta 2017

Merde il pleut.

Harmaat sadepäivät tylsiä. Sateenvarjot ovat tylsiä. Mustat sateenvarjot harmaana sadepäivänä ovat erittäin tylsiä.

Vaan ei enää! Tein omasta mustasta varjostani hiukan hauskemman. Se ei paljoa vaatinut ja sadekin harmittaa vähemmän.
Merde il pleut - se on ranskaa (alunperin vastaavia olen nähnyt mm. Amazonissa myynnissä, alkuperäistä varjon valmistajaa en tiedä.) ja mietin, että olisiko laittanut samasta tekstistä englanniksi käännöksen shit it's raining, mutta ranskaksi tuo on hauskempi niin ei ihan jokainen vastaantuleva ymmärrä sanomaa.

Tekstin tein hiukan vedellä ohennetulla valkoisella akryylimaalilla. Vapaalla kädellä sivelsin ja pyrin tekemään mahdollisimman ohuita kerroksia. Akryyli kestää kyllä pinnassa, se ei lähde sateella pois.
No niin sade, antaa sataa, minä en kastu! Sanooko muuten joku sateenvarjoa sontikaksi?  Minä sanon, että satikka. Sitä sanotaan usein muka oudoksi sanaksi. Onko teillä muita lempinimiä sateenvarjolle?

8 kommenttia:

  1. Hauska idea! Mä olen kuullut toisten sanovan myös sontsaksi. :)

    VastaaPoista
  2. Onpa ihana! Syksyn sateita vaan odottelemaan... tai ei niitä taida joutua odottelemaan, kun kesäsateitakin on riittänyt. Minä kutsun sateenvarjoani joskus sontsaksi, lyhennys sontikasta (joka muuten tulee sateenvarjon venäjänkielisestä sanasta).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) sontsa on kyllä hassu, sitä kuulee täälläpäin kyllä harvemmin :)

      Poista
  3. Taas kerran todettava, että nerokasta. Hieno on

    Nimim. Sontsahan se

    VastaaPoista

Jo muumeissa opetettiin: Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, ole mieluummin hiljaa.