maanantai 2. maaliskuuta 2015

I will survive.

Kevät tulee ja niin tulee myös kaipuu vihreyteen. Helppo keino on lisätä kasveja kotiin. Tai uudistaa vanhojen viherkasvien vanhoja ruukkuja. Se on vähän sama kuin uudistaisi huoneen ilmettä tyynynpäällisten vaihdolla.

Tässä neljä helppoa (ja tuttua) tee-se-itse-uudistustekniikkaa kukkaruukuille:

Vinkki 1: Teippaaminen. Koristele ruukku teipein. Minä liiskasin kukan kylkeen I will survive-tekstin silloin, kun oli vielä kovin pimeää ja tuntui, että talvi jatkuu aina vain. Nyt on jo valoakin ja kukkakin rehottaa.

Vinkki 2: Maalaaminen. Ei tartte edes maalata kokonaan, sitä voi tuolleen sutasta tuputtamalla (maalarinteipin avulla) graafisen pohjavärin. Itse maalasin ruukun ala-osan valkoiseksi, jotta sain pikkutahrat ja kolhut piiloon katseilta.
Vinkki 3: Peittäminen. Oli se sitten mitä vain kangasta, siitä voi tehdä ruukulle kivan hupun. Itse olen käyttänyt useampaankin otteeseen neuleita ruukun päällisinä. Tässä on esimerkiksi kierrätetty neuleen hihan suu, joka pujahti sellaisenaan ruukun päälle, ei tarvinnut edes ommella kapeammaksi.

Vinkki 4: Koristele. Liimaa koristeita osin tai kokonaan. Oli ne sitten helmiä, simpukoita, koristekiviä tai vaikka cd-levyn paloja (ne on kuin pieniä peilejä!), kaikki käy. Tylsästäkin ruukusta tulee heti persoonallisempi.

Hyvää alkavaa maaliskuuta!

2 kommenttia:

  1. Minä olen toivoton hortonomi ja luulen, että mun kukkaset huutaisivat tuota I will survive :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vai laulaisivat? ;) Mäkin olen aika huono kukkien kanssa, mutta onneksi aina satunnaiset kasvit jaksavat sinnitellä kanssani..

      Poista

Jo muumeissa opetettiin: Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, ole mieluummin hiljaa.